Algemene gegevens
Bouwjaar: | 1933 |
IMO: | |
Brandmerk: | 88 Z Midd 1941 |
169 B Midd 1958 | |
Bouwnummer: | 199 |
Werf: | De Schelde |

Maten
Het balkje hieronder geeft over de volledige breedte de maten weer van de Prins Johan Friso (1997), de maten van de Prins Willem I zijn afgebeeld in kleur.
Lengte (1933):
49 meter
Lengte (1946):
55 meter
Breedte:
8,85 meter
Diepgang:
2,25 meter
Waterverplaatsing (1933): 129.360 ton
Waterverplaatsing (1946): 190.089 ton
Snelheid
Max. snelheid:
10 mijl per uur
Dienstsnelheid:
9 mijl per uur
Capaciteit
Aantal passagiers (1933):
1000
Aantal passagiers (1946):
500
± Oppervlakte rijdek (1933):
100
Oppervlakte rijdek (1946):
216 m²
Eenheden (1946): 10
De PSD hanteerde eenheden om de vervoerscapaciteit aan te duiden. Een personenauto staat gelijk aan een eenheid, maar een vrachtwagen neemt bijvoorbeeld drie eenheden in. Zie de tabel voor meer informatie.
Reders
Jaar | Reder |
---|---|
1933-1972 | PSD |
1972-1974 | Rederij Feenstra |
1974 | Gesloopt |
Dienstlijnen
Jaar | Dienstlijn |
---|---|
1933-1939 | Terneuzen-Hoedekenskerke |
1946-1972 | Terneuzen-Hoedekenskerke |