Op 1 juni werd de nieuwe boot in dienst gesteld tussen Hansweert en Walsoorden. In het najaar van 1905 werd ontdekt dat de veerboot in plaats van 11, slechts 9 mijlen ‘loopt’, hetgeen een tegenvaller genoemd werd. De Walzoorden bleek te klein voor de dienst op Walsoorden en werd naar de Oosterscheldedienst gedirigeerd. De veerboot werd vervangen door de Schouwen.
Algemeen
Bouw
IMO-nummer:
Brandmerk:
Werf & bouwnummer:
Snelheid
Max. snelheid:
Dienstsnelheid:
1 mijl per uur is 1,852 km/u
10 mijl per uur is 18,52 km/u
Uitleg Eenheden
Een losse eenheid staat gelijk aan een personenauto.
In dichte mist liep de Walzoorden op 14 maart 1929 op de kant bij de monding van de Zandkreek. Op 10 oktober 1929 verzorgde de Walzoorden het vervoer van minister Reymer over het kanaal van Gent naar Terneuzen. Op de terugweg werd de hoogwaardigheidsbekleeder teruggebracht naar Hoedekenskerke, waar hij zijn reis naar Den Haag kon vervolgen.
In 1932 werd de veerboot verkocht, vermoedelijk voor sloop in Gent.