
Vanuit de stuurhut van de Prins Willem-Alexander zien we de dubbeldekker Prinses Juliana passeren. Het zijn de laatste afvaarten, na 60 jaar valt het doek voor de veerverbinding Kruiningen-Perkpolder.
In de stuurhut van de Alexander

Kats veerhaven

Koningin aan boord

Raderkast met PSD'er

Scheepsbel van de Westerschelde

De deuren op het bovenste rijdek waren 7,5 meter breed en 90 cm hoog. In Italië zijn ze gedemonteerd om gewicht te besparen.
Deuren voor het bovendek

Normaal rijdt de Kerstman alleen zijn Arrenslee en zet hij zijn rendieren aan het werk. Voor een veerboot met zes Stork-Wärtsilä's maakt de Kerstman echter graag een uitzondering.
Kerstman als stuurman

De salon van de veerboot Prins Johan Friso in aanbouw op de werf in Vlissingen.
Salon in aanbouw

Laatste weken Zijpe-Anna Jacobapolder

Tijdens de bouw van de nieuwe veerboot Prins Johan Friso werd een scheur ontdekt in de romp. Hier inspecteert werfpersoneel de ontstane scheur.
Scheur in de romp

De bemanning van vermoedelijk de Moerdijk poseert op het brede autodek. Foto: © Regionaal Archief Dordrecht.
Autodek met bemanning van de Moerdijkpont

Tijdens de PSD-reünie was er vertier aan boord, bijvoorbeeld in de vorm van Shantykoor Veerse Scheepstuig.
PSD-reünie 2004 (6) - Shantykoor Veerse Scheepstuig

PSD-reünie 2004 (5)

Het nieuwe veerplein van Vlissingen

De opening van de haven Breskens

Werfpersoneel poseert bij een van de thrusters van de veerboot Koningin Beatrix. De thrusters kunnen 360 graden draaien en maken de ferry enorm wendbaar.
Poseren bij de thruster

PZEM-tocht (1)

Bezoek van de koningin

In de stuurhut van de Beatrix

Conducteur

Zijgang van de Beatrix

Gangboord

Bij vertrek spant de bemanning (links in beeld) een ketting bij het ontbreken van een echte deur op de Krammer en Zijpe.
Ketting spannen op de Krammer

De veerboot had een 'Stuurhuis Vlissingen' en een 'Stuurhuis Breskens', deze richtingen werden nooit gewisseld.
Stuurhuis kant Vlissingen

De nieuwe eigenaar en PSD'ers

Het autodek van de Zijpe

De overdracht van de Prinses Beatrix

Veerplein Vlissingen met enkeldekker in de fuik

Kapitein Jongman

Aankomst in Zierikzee

Laat op de avond van 14 maart 2003 vertrekt de Prinses Juliana vanuit Perkpolder met de laatste auto's naar Kruiningen. Op dit a4'tje staan alle handtekeningen van de PSD-bemanning op de laatste toch met auto's.
Handtekeningen PSD-bemanning 14 maart 2003

Stuurhuis

Hofmeester

Hoog bezoek in Vlissingen

16 maart 2003 (10)

Achterdek

Bemanning in 1965

Drukte in Vlissingen

Interieur van de Bernhard

Kaartverkoper

Laatste afvaart in 1965

Laden in Zierikzee

De Machinist op de Emma

Zusterschepen op de Westerschelde

PSD in 2015 op de filmset

Salon met CvK Casembroot

Scheepsbel

Stuurhuis van de Emma

Stuurhuis gezien vanaf de buitenkant

De nieuwe ferry in 1949

In 1985

Koningin Juliana afvaart

De machine van de Irene

Op wacht in de machinekamer

De deur van het bovenste rijdek van de Friso was hoger in vergelijking met die van zusterschip Beatrix.
Fuik met Friso

Stuurhuis van de Irene

De Moerdijk in de oorlog