
Koningin aan boord

Laatste weken Zijpe-Anna Jacobapolder

Aankomst in Zierikzee

Raderkast met PSD'er

Scheepsbel van de Westerschelde

De nieuwe ferry in 1949

Koningin Juliana afvaart

De salon van de veerboot Prins Johan Friso in aanbouw op de werf in Vlissingen.
Salon in aanbouw

De Machinist op de Emma

Bezoek van de koningin

De opening van de haven Breskens

Zusterschepen op de Westerschelde

De Moerdijk in de oorlog

In de stuurhut van de Beatrix

De machine van de Irene

Kats veerhaven

De nieuwe eigenaar en PSD'ers

De veerboot had een 'Stuurhuis Vlissingen' en een 'Stuurhuis Breskens', deze richtingen werden nooit gewisseld.
Stuurhuis kant Vlissingen

Achterdek

Werfpersoneel poseert bij een van de thrusters van de veerboot Koningin Beatrix. De thrusters kunnen 360 graden draaien en maken de ferry enorm wendbaar.
Poseren bij de thruster

Gangboord

Kapitein Jongman

Het nieuwe veerplein van Vlissingen

Hofmeester

Vanuit de stuurhut van de Prins Willem-Alexander zien we de dubbeldekker Prinses Juliana passeren. Het zijn de laatste afvaarten, na 60 jaar valt het doek voor de veerverbinding Kruiningen-Perkpolder.
In de stuurhut van de Alexander

In 1985

Stuurhuis van de Irene

Laatste afvaart in 1965

Laden in Zierikzee

Salon met CvK Casembroot

Normaal rijdt de Kerstman alleen zijn Arrenslee en zet hij zijn rendieren aan het werk. Voor een veerboot met zes Stork-Wärtsilä's maakt de Kerstman echter graag een uitzondering.
Kerstman als stuurman

Op wacht in de machinekamer

Bemanning in 1965

Kaartverkoper

PSD in 2015 op de filmset

De deuren op het bovenste rijdek waren 7,5 meter breed en 90 cm hoog. In Italië zijn ze gedemonteerd om gewicht te besparen.
Deuren voor het bovendek

Scheepsbel

De overdracht van de Prinses Beatrix

16 maart 2003 (10)

Veerplein Vlissingen met enkeldekker in de fuik

De deur van het bovenste rijdek van de Friso was hoger in vergelijking met die van zusterschip Beatrix.
Fuik met Friso

Tijdens de bouw van de nieuwe veerboot Prins Johan Friso werd een scheur ontdekt in de romp. Hier inspecteert werfpersoneel de ontstane scheur.
Scheur in de romp

Hoog bezoek in Vlissingen

Stuurhuis van de Emma

Stuurhuis gezien vanaf de buitenkant

PZEM-tocht (1)

Conducteur

Stuurhuis

Drukte in Vlissingen

Interieur van de Bernhard

Zijgang van de Beatrix

Tijdens de PSD-reünie was er vertier aan boord, bijvoorbeeld in de vorm van Shantykoor Veerse Scheepstuig.
PSD-reünie 2004 (6) - Shantykoor Veerse Scheepstuig

PSD-reünie 2004 (5)

Laat op de avond van 14 maart 2003 vertrekt de Prinses Juliana vanuit Perkpolder met de laatste auto's naar Kruiningen. Op dit a4'tje staan alle handtekeningen van de PSD-bemanning op de laatste toch met auto's.
Handtekeningen PSD-bemanning 14 maart 2003

De bemanning van vermoedelijk de Moerdijk poseert op het brede autodek. Foto: © Regionaal Archief Dordrecht.
Autodek met bemanning van de Moerdijkpont

Bij vertrek spant de bemanning (links in beeld) een ketting bij het ontbreken van een echte deur op de Krammer en Zijpe.
Ketting spannen op de Krammer

Het autodek van de Zijpe