Restauratie Koningin Emma (deel 5)

Vrijwel direct na aankomst in Vlissingen-Oost is bij Scheepswerf Reimerswaal begonnen met de restauratie en verbouwing van de Koningin Emma (1933). We zullen geregeld een kijkje nemen aan boord. Vandaag deel 5 in deze serie.

In de afgelopen weken zijn bergen werk verzet op de Koningin Emma (1933). Gisteren namen wij weer een kijkje aan boord. Vooral onder het autodek zijn de vorderingen groot, waar de scheepswanden zijn bekleed met isolatiemateriaal en een begin is gemaakt aan de hutten.

Op historisch PSD-gebied zijn er twee mooie zaken te melden. Voor zijn zowel aan bak- als stuurboord de drie grote salonramen teruggeplaatst. Deze ramen waren in Scheveningen verwijderd en dichtgelast. En op het autodek zijn extra schotten verwijderd rond de middenconsole, zodat die terug is zoals het was na de verlenging van de veerboot in 1955. Daardoor konden extra auto’s worden meegenomen die aan de zijkanten konden staan.

Bekijk hier deel 1, deel 2, deel 3 & deel 4. Binnenkort deel 6.

Dit vind je misschien ook leuk...