
De scheepsromp in de grijze grondverf.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (32)

Een klein origineel detail komt boven, een raampje. In dit deel was vroeger een salon, maar na de verlenging ontstond er aan weerszijden ruimten voor een paar extra auto's.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (21)

De oorspronkelijke salonramen waren niet alleen dichtgelast, maar ook verwijderd. De huidige ramen zijn dus volledig nieuw.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (22)

De Scheepvaartinspectie stelde steeds hogere eisen aan de Estrella voor het varen op de Noordzee. Nu kunnen de salonramen weer teruggebouwd worden.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (23)

De ramen in de salon waren in de Scheveningse tijd dichtgemaakt.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (24)

Langzaamaan begint het benedendeks vorm te krijgen, waar de hotelhutten en gang worden gemaakt.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (25)

Isolatie op het staal van de romp en nieuwe wanden.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (26)

Scheepsnaam Estrella en thuishaven Scheveningen worden weggebikt, het einde van een hoofdstuk.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (27)

De Emma letterlijk en figuurlijk in de steigers op Scheepswerf Reimerswaal in Vlissingen-Oost.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (28)

Vooraanzicht vanuit een kraan op de werf in de Sloehaven (Vlissingen).
Restauratie Koningin Emma in 2021 (29)

De romp wordt grondig onderhanden genomen.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (30)

De Emma valt in het niet tussen de grote, moderne vrachtschepen.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (31)

De romp is ontdaan van de verf en wacht op nieuwe grondverf en tenslotte zwart.
Restauratie Koningin Emma in 2021 (20)