
We hebben nog niet eerder gezien dat passagiers ook rond het stuurhuis mogen zitten. De stuurhuiskappen zijn in 2017 weer wit geschilderd, net zoals van 1964-1980 bij de PSD.
Het promenadedek in 2017

Net Zeeland! De passagiers aan het dek van de voormalige Prinsessenboot Margriet in Indonesië.
Passagiers aan dek

De 'Margriet' aan de kade in Indonesië, met witte stuurhuiskappen.
In 2018 aan de kade

Een van de vier trappen naar het autodek. Tussen het autodek en het promenadedek zat geen tussendek, zoals op de TESO-enkeldekkers Marsdiep en Texelstroom.
De trap naar het autodek

Ook 's nachts wordt er gevaren met de SMS Kartanegara.
Stuurhuis bij nacht

Het stuurhuis van de voormalige PSD-veerboot Margriet in Indonesië.
Stuurhuis voormalige Margriet

In de controlekamer benedendeks worden de machines nauwlettend in de gaten gehouden. Of het computerspelletje Patience natuurlijk.
Controlekamer machines

In de machinekamer zijn nog altijd 4 stuks achtcilinder viertakt Smit-MAN-dieselmotoren te vinden en een stel generatoren.
De Machinekamer

Het PSD-reddingsmateriaal ziet er nog piekfijn uit en er wordt regelmatig geoefend door de bemanning.
Veiligheids-oefening in 2017

De laatste PSD-enkeldekker was nog uitgerust met klassieke sloepen, twee totaal.
Voormalige Margriet reddingboot

Tijdens een reddingsoefening wordt de reddingssloep van de SMS Kartanegara (Prinses Margriet) neergelaten in de Javazee.
De sloep

We zien hier een Smit-MAN-dieselmotor van de voormalige PSD-boot Margriet in Indonesië. Technische specificaties: 1.165 APK bij 400 omwentelingen per minuut.
De machines in 2017

De voormalige Prinses Margriet is uitgerust met 4x achtcilinder viertakt Smit-MAN-dieselmotoren.
Machinekamer met de 'karren'

Een onbekend karretje (?) in een zijgang van de voormalige Margriet. De tekst leest 'toegang afgesloten, andere rijbaan gebruiken'.
In de zijgang (2018)

Twee bemanningsleden poseren op het autodek van de voormalige PSD-veerboot. Rechts was de uitgang voor fietsers, de originele deur van het autodek is ingeklapt (zie bovenaan).
Autodek met Safety First (2018)

In 2009 werd een salon op het promenadedek vervangen door een autodek: de Margriet als dubbeldekker! Op het hoofdrijdek is een 'ramp' (interne verbinding) aangebracht, maar onduidelijk is of deze echt vaak gebruikt wordt. De aanlegsteigers in Merak en Bakauheni zijn namelijk geschikt voor 'dubbeldekkers'.
Autodek met interne ramp

Op het topdek zijn nog veel originele houten kasten te vinden met reddingsmiddelen. Links zien we een stukje van de nieuwe opbouw op het topdek, omdat een salon is opgeofferd als autodek.
Topdek met brug Margriet (2018)

Een iets oudere foto, uit 2015, waar de SMS Kartanegara nog rode stuurhuiskappen heeft, maar al wel blauw is geschilderd. Eerst was de Prinsessenboot groen.
Voormalige Margriet Indonesie