De steiger in Katscheveer ligt naast de Zandkreekdam (N256), een dam geopend in 1961. Hierna was het niet meer nodig om te varen naar de steiger van Katscheveer, de veerboot naar Zierikzee kon voortaan vanuit de veerhaven van Kats op Noord-Beveland vertrekken. De steiger bij Katscheveer raakte in verval, maar is nog steeds aanwezig. Links op de luchtfoto is het wrak van de schoener Jacob Dirk te zien, ook dit wrak ligt hier al jaren.
Wat de beschreven PSD-steigers bijzonder maakt is dat het gaat om getijdensteigers: ze hebben verschillende niveaus die corresponderen met de waterstand. Zo is er een hoogwater-, laagwater- en halftijbrug. Een andere optie was om een ponton te gebruiken en een beweegbare brug te monteren tussen twee betonnen palen. Op de foto links is het restant van zo’n constructie te zien, hier in Hoedekenskerke.
Borssele
Tot 1940 was Borssele opgenomen in de PSD-dienstregeling. De veerboot van Vlissingen naar Hansweert legde tot 1913 onder meer aan in Borssele en tot 1940 was dat het geval voor de veerboot van Vlissingen naar Terneuzen. De aanlegsteiger van Borssele is niet meer aanwezig.
Walsoorden
Net als Borssele verviel Walsoorden in 1940 als PSD-aanlegplaats, maar Walsoorden werd wél vervangen door een andere aanlegplaats: Perkpolder. Op onderstaande ansichtkaart is te zien hoe drie boeren met varkens gaan inschepen. De zijladingssteiger van Walsoorden werd de laatste jaren zelfs aangedaan door een kopladingsveerboot, de Prins Hendrik.
Kamperland
De steiger in Kamperland is een rijksmonument en is inmiddels gerestaureerd. Tot vorig jaar was de steiger in verval en werd het bouwwerk bedreigd met sloop of nieuwbouw. In Kortgene is een nieuwe steiger gebouwd op de plaats van de voormalige PSD-steiger. De steiger in Kamperland wordt ’s zomers gebruikt voor een fiets- en voetveer naar Veere, net als in de tijd van de PSD-veerdienst Veere-Kamperland.