Infrastructuur uit 1928 en veerboten gebouwd in 1949 en 1950, het veer Vlissingen-Breskens was er tussen 19 februari en 15 mei 1985 volledig op aangewezen. De grote fuiken voor de Prinsessenboten konden tijdelijk niet gebruikt worden, omdat ze omgebouwd werden voor de komst van de dubbeldekker Prinses Juliana. Deze boot liep op 5 september 1985 van stapel.
Al vanaf de jaren 50 werden de enkeldekkers Prins Bernhard en Koningin Juliana op het westelijke Westerscheldeveer vervangen door grotere veerboten. De Bernhard werd daarna voornamelijk op Kruiningen-Perkpolder ingezet, de meer gesloten en dus meer zeewaardige Juliana viel sporadisch in op Vlissingen-Breskens. Een echt belangrijke rol speelden de oude veerboten niet meer, tot ze in 1985 nog één keer de belangrijkste schakel tussen Vlissingen-Breskens vormden.
© Archief Peter Feij
De foto’s laten de veerboot Koningin Juliana zien. Vandaag precies 30 jaar geleden was de verbouwing van de fuiken in Vlissingen en Breskens afgerond en konden de Prinsesseboten weer varen. Vanaf 6 januari 1986 werd ook de dubbeldekker Prinses Juliana ingezet. Hieronder nog een foto uit 1985, met op de achtergrond de Prinses Margriet. Dit schip vaart vandaag de dag nog steeds als veerboot, maar dan in Indonesië.
© Archief Peter Feij