De nieuwe ferry had erg te lijden onder kinderziektes en keerde al na een paar maanden terug naar de werf. Pas op 2 februari 1987 kwam de Prinses Juliana weer in de vaart. In december 1986 zijn het dus de enkeldekkers Prinses Beatrix en Prinses Irene die zoals vanouds de dienst uitmaken tussen Vlissingen en Breskens.
© Beeldbank Rijkswaterstaat / Bart van Eyck
Windschermen
Al bij de aanleg van de nieuwe veerhaven van Breskens in 1958, werden naast de fuik windvangers aangebracht. De windschermen waren bedoeld om de Prinses Beatrix makkelijker te kunnen laten aanmeren bij storm. In 1986 verving Rijkswaterstaat de houten balken van de windschermen. Onderstaande foto geeft daar een beter beeld van.
© Beeldbank Rijkswaterstaat / Bart van Eyck
De windschermen zijn nog steeds aanwezig in Breskens. Na het verdwijnen van de PSD is besloten om de windvangers te laten staan, omdat ze mogelijk van nut zijn voor de Fast Ferry die iets verderop aanmeert in de veerhaven van Breskens.
© Beeldbank Rijkswaterstaat / Bart van Eyck
De laatste foto toont de Prinses Beatrix in de fuik van Breskens. Goed is het verschil in hoogte met een dubbeldeksveerboot te zien, vergelijk bijvoorbeeld met de dubbeldekker Prins Johan Friso op de inzet (linksonder).
Rechts op de foto hierboven staat de oude aanleginrichting voor kleinere PSD-enkeldekkers. Dit bouwwerk dateert van 1928 en is eind jaren 50 overgeplaatst naar de nieuwe veerhaven van Breskens. Toen de grotere fuiken in 1985 werden aangepast voor de komst van de dubbeldekker, werden deze kleinere fuiken en bijbehorende veerboten nog een paar maanden intensief gebruikt.