Aanwezig waren onder meer de Stichting Scheepsbouwgeschiedenis Vlissingen (SSV) en de Stichting Maritiem Erfgoed Vlissingen (SMEV). De SSV heeft de Verbandkamer onder haar hoede genomen en brengt al enige jaren de geschiedenis van de werf onder de aandacht, de SMEV beheert het Perry Dok en de Scheldekraan.
Sinds het eerste overleg heeft de werkgroep niet stilgezeten, zo is een mogelijke investeerder aangetrokken die de Oosterschelde wil aankopen. Daarnaast wordt nauw contact onderhouden met de Vlissingse stichtingen en andere betrokkenen. Later deze week zal overleg worden gevoerd met de Gemeente Vlissingen.
Het gerenoveerde Dokje van Perry is de ideale locatie waar de Oosterschelde kan liggen. Aan boord van het historische schip moet plaats komen voor horeca en een museum. De werkgroep psdnet.nl is van mening dat dit een prachtige aanvulling zal zijn op de invulling van de wijk Scheldekwartier. Een mooiere ligging en toekomst kan men zich niet wensen voor de oude PSD-veerboot, nu nog in verlaten toestand te vinden aan een kade in Zwolle.
De komende tijd zal cruciaal worden voor het lot van de Oosterschelde, maar de werkgroep is voorzichtig positief over het komende overleg met de Gemeente Vlissingen. Het is te hopen dat de gemeente de waarde inziet van de bij de KMS gebouwde Oosterschelde, en de werkgroep helpt met het verlenen van toestemming om te mogen aanmeren in de stad.
Het team van psdnet.nl zou graag een warme oproep doen aan alle bezoekers van de site, om waar mogelijk te helpen bij het behouden van de Oosterschelde. Sponsors, geldschieters, belangstellenden, vrijwilligers, exploitanten van horeca – eigenlijk iedereen die zich geroepen voelt mag zich alvast voorzichtig kenbaar maken. Daarnaast zijn we altijd op zoek naar informatie over en foto’s van het roemrijke verleden van de zijlader. Bij dezen willen we tenslotte iedereen bedanken voor de enthousiaste reacties die we al hebben mogen ontvangen.
Lees alle artikelen over de reddingsactie.