Prinses Christina in 1995

In het voorjaar van 1995 werd de Prinses Christina van de dienst Kruiningen-Perkpolder in Vlissingen aangepast aan de nieuwste veiligheidseisen voor 3 miljoen gulden. Dit was nodig om na 1 januari 1996 nog te mogen varen.


© Gerolf Drebes

Op bovenstaande foto is de veerboot te zien voor Ritthem, waarschijnlijk op weg naar Kruiningen of tijdens een proefvaart. Tot 10 juli dat jaar verving de Prinses Margriet de dubbeldekker op het oostelijke veer. Dit was de laatste keer dat er een enkeldekker voer op die dienst. Later die zomer moest ook de Prins Willem-Alexander naar Vlissingen voor aanpassingen, maar deze keer werd de veerboot vervangen door de Prinses Juliana van de dienst Vlissingen-Breskens. Dat leverde de situatie op dat de Margriet samen met de toen nieuwste dubbeldekker Koningin Beatrix op Breskens ging varen.

Oorspronkelijk was het plan ook de Prinses Margriet aan te passen aan de veiligheidseisen. Hier werd echter van afgezien waardoor het schip op 20 december 1995 haar laatste vaart maakte.

Dit vind je misschien ook leuk...