In de zomer van 2006 werd de Stad Terneuzen ingezet. Die kon geen fietsers vervoeren omdat die niet de stijle loopplank afkonden. Met een aanpassing kunnen mensen en waarschijnlijk ook fietsers via de zijkant aan boord komen. Maar dan moet er maar net een veerboot gevonden zien te worden die past. Dat wil zeggen dat de hoogte waarop je aan boord gaat niet veel hoger is dan de steiger.
Een andere belangrijke uitkomst van de statencommissie vandaag is dat de provincie weer gaat zorgen voor het onderhoud van de veerboten. In 2002 is besloten dat de provincie de schepen zelf zou laten bouwen. Het vervoer wordt uitbesteed en de vervoerder maakt gebruik van de schepen van de provincie. Veolia is verantwoordelijk voor de technische instandhouding van de schepen, het onderhoud dus.
Nieuw is dat nu de provincie weer voor het onderhoud van de schepen gaat zorgen. Dat gebeurde bij de PSD ook. Na een jaar hoopt de provincie kennelijk alles zo goed op orde te hebben dat de veerdienst weer met twee veerboten volledig betrouwbaar is.