De Beatrix moest wachten op de Friso en in de tussentijd maakte het schip al èèn rondje voor de Boulevard, wat velen van de massaal uitgelopen Zeeuwen op prijs stelden. Blazend kwam de voormalige Beatrix voorbij en ondertussen moest er nog een bruidspaar op de foto met de boot op de achtergrond. Pal voor de Vlissingse Boulevard draaide de Beatrix een rondje om terug te keren naar de rede om achteraan te sluiten bij de Johan Friso.
De Prins Johan Friso kwam op volle knopen aanstormen met in het kielzog de Beatrix, gevolgd door een SWATH-veerboot met aan boord een fotograaf die graag vanaf het water een foto wil nemen. Eenmaal bij de Boulevard aangekomen was het de voormalige Prins Johan Friso die nog enkele malen de scheepshoorn liet horen aan Vlissingen.
Hierna vaarden zij nog een stukje de Boulevard om terug te keren en nog een keer langs het publiek op de Boulevards van Vlissingen te varen. Daarna ging de vaart eruit. De Patrol van Multraship ging langzij bij zowel de Johan Friso als de Beatrix om nog wat mensen van boord te halen.
Nu was het gedaan en de Johan Friso (Acciarello) zette als eerste koers naar Sicilië, daarachter gevolgd de Koningin Beatrix (Tremestieri). Langzaam verdwenen ze aan de horizon.
De zeereis zal zo`n acht dagen in beslag nemen en heeft als eindbestemming Palermo. Het is de bedoeling dat de boten in één keer doorvaren. Eenmaal aangekomen in Palermo gaan de boten naar een reparatiehaven en daar zullen er verbouwingen plaatsvinden voor zo’n 5 a 6 maanden.
Dit bericht werd in 2004 gepubliceerd op de website provinciale.stoombootdiensten.web1000.com, een voorloper van PSDnet.nl.