Veere-Kamperland

In 1923 werden ook de veerrechten van Kamperland naar Veere vice versa gekocht van de desbetreffende ambachtsheerlijkheden. Hier gingen lange onderhandelingen aan vooraf omdat ze eerst een bedrag van 7500 gulden wilden hebben voor de verkoop van het recht. Uiteindelijk koos de provincie voor het huren van het recht voor 30 jaar. Vanaf 1 juni 1924 gaat de nieuwe veerdienst van start met het motorbootje Juliana en als reserve een zeilboot met buitenboordmotor.

In 1930 komt de Zuidvliet naar het veer. Schipper is M.N. Minneboo, ofwel ‘Meindert van het bootje’ zoals hij op Noord-Beveland bekend stond. Op 26 mei 1953 liep de Zuidvliet vast tijdens een onweersbui waarin het zicht ernstig beperkt werd. Reddingboot Maria Cornelia Blankenheim van station Veere kon de veerboot weer vlottrekken.

In februari 1956 liep de Zuidvliet ook vast maar dan in het ijs, dezelfde reddingboot kwam dit keer ook te hulp en vervulde zelfs de taak van veerboot later die dag door naar Kamperland te varen met passagiers. Op 27 oktober 1961 werd de Veersegatdam opengesteld voor verkeer en werd de veerdienst Veere-Kamperland opgeheven.