PSDnet.nl

Volgende open dag: 1 juni 2024

Nog 14 maanden geen 3e boot door EU-regel

De kosten voor het geschikt maken van de aanlegsteigers voor andere type schepen gaat volgens gedeputeerde George van Heukelom 1,6 miljoen euro kosten. Daarom moet volgens Europese regels Europees worden aanbesteed en dat duurt 14 maanden.

Alleen SWATHs kunnen aanleggen aan de steigers in Vlissingen en Breskens. Om andere schepen die via de zijkant laden en lossen te kunnen ontvangen moeten er aanpassingen worden gedaan aan de 4 jaar oude steigers. Dat gaat dus zoveel geld kosten dat het Europees zal moeten worden aanbesteed wat meer als een jaar gaat duren. Tot die tijd kan er geen reserveboot worden ingezet.

In de zomer van 2006 meerde de Stad Terneuzen nog af aan de kade van Rijkswaterstaat in Vlissingen. Omdat je een trap op moest kon je niet je fiets meenemen. Inmiddels is het varen met een rondvaartboot als veerboot tussen Vlissingen en Breskens verboden.

Een snelle oplossing voor de problemen rond de veerdienst is nog niet in zicht. Het was nog niet zeker of de reserveboot er zou komen, maar als die er komt dan zal het nog lang gaan duren.

De laatste berichten:

Navigatie nieuws & achtergrond

Dit bericht (‘Nog 14 maanden geen 3e boot door EU-regel’) is geplaatst in de categorie Voetveer en heeft als tag(s) Fast Ferry, Klik op de categorie of tags om meer soortgelijke berichten te bekijken in ons nieuwsarchief (2003-2023). Hieronder kunt u navigeren tussen de verschillende nieuwsberichten. U bent nu hier:

Nog 14 maanden geen 3e boot door EU-regel